Тема уроку: "Безпечний
Інтернет"
Мета: познайомити з правилами безпечної роботи в мережі Інтернет;
учити орієнтуватися в інформаційному просторі;
сприяти відповідальному використанню online-технологій;
формувати інформаційну культуру учнів, уміння самостійно
знаходити потрібну інформацію, користуючись web-ресурсами;
розвивати критичне
мислення;
виховувати
дисциплінованість при роботі в мережі.
Обладнання та
матеріали: плакати, комп’ютерна презентація,
відеоролики.
Тип уроку:
урок вивчення нового матеріалу.
Девіз уроку:«Віртуальний світ живе за своїми
правилами – і ми повинні їх знати!»
Хід
уроку
І. Організаційний момент.
- Привітання.
- Перевірка присутніх на уроці.
ІІ. Актуалізація опорних
знань учнів.
Бліцтурнір.
-
Що
таке Інтернет?
-
Для
чого потрібен Інтернет?
-
Назвіть
плюси спілкування в мережі Інтернет.
-
Чи
несе загрози Інтернет? І які?
ІІІ. Очікувані результати.
На паперових дисках учні малюють смайлики, які вони очікують від
сьогоднішнього уроку, і по черзі, озвучуючи їх, прикріплюють листи на дошці.
ІV. Мотивація навчальної
діяльності учнів.
Щороку, в перший вівторок лютого відмічаться День безпечного
Інтернету. Його мета - сприяти
безпечному і відповідальнішому використанню онлайн-технологій та
мобільних телефонів серед дітей і молоді по всьому світу.
Із розвитком глобальної мережі Інтернет наш
звичний спосіб життя дуже змінився. Так і мережа Інтернет має як позитивний,
так і негативний вплив на наше життя.
У нас є доступ практично до будь-якої інформації, що
зберігається на мільйонах комп'ютерів у всьому світі. Але, з іншого боку, мільйони
комп'ютерів отримують доступ до нашого комп'ютера. І не
сумнівайтеся, вони скористаються цією можливістю.
До вашої уваги відеоролик.(Перегляд
відеоролика "Діти та Інтернет").
Як не стати жертвою
мережі Інтернет?
Тема нашого уроку - "Безпечний Інтернет".
Головне питання уроку
: Як зробити роботу в мережі безпечною?
V. Повідомлення теми
і завдань уроку.
Учні повинні знати:
- перелік інформаційних послуг мережі Інтернет;
- небезпеки глобальної комп'ютерної мережі
Інтернет.
Учні повинні уміти:
- користуватися
Web-браузерами;
- користуватися інформаційними ресурсами;
- шукати інформацію в
мережі Інтернет;
- відповідально відноситися
до використання online-технологій.
VІ. Вивчення нового матеріалу.
Пропоную вам зробити інтелектуальну розминку "А я маю власну думку!"
На екрані ви побачите декілька
висловлювань. Спробуйте аргументувати
вашу точку зору стосовно
даного питання:
1. Інтернет має
необмежені можливості дистанційної освіти. І
це добре!
2. Інтернет - це
глобальний рекламний ресурс. І це
добре!
3. Спілкування в Інтернеті - це погано, тому що дуже часто воно заміняє реальне.
4. Інтернет магазини -
це погано, тому що це найбільш
популярний вид шахрайства в Інтернеті.
5. У
Інтернеті можна дізнатися відомості про людину (місце проживання і адреса
електронної пошти, номер мобільного телефону). І це добре!
Віртуальні граблі.
- Які ж небезпеки підстерігають
нас у мережі?
- Які віртуальні граблі
лежать у нас на шляху?
Давайте послухаємо
повідомлення ваших товаришів, які вони підготували заздалегідь до
сьогоднішнього уроку. (Повідомлення учнів).
Фізхвилинка
"Збери рукостискання".
Учням
пропонується на протязі 10 секунд привітатись за
допомогою рукостискання із якомога більшою кількістю однокласників.
Обговорення:
- Кому
скільки чоловік вдалося привітати?
- У когось виник психологічний дискомфорт?
- Якщо так, то чим він був викликаний?
Аналогія з роботою в Інтернет:
Спілкуючись в
Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей у свої соціальні мережі і
спілкуємося з ними.
Ми не знаємо про них абсолютно
нічого,
тільки їхні ніки. Як багато інформації
про людину ми можемо дізнатися від віртуального імені або рукостискання?
VІІ. Практична робота.
Увага!
Дотримуйтесть правил безпечної поведінки в кабінеті інформатики та ІКТ, а також
правил охорони здоров'я та безпеки життєдіяльності
при роботі за комп’ютерами!
Як поводити себе в мережі Інтернет? Що можна
робити? Що категорично не можна?
Відповіді на ці питання я пропоную вам знайти
самостійно у всесвітній мережі Інтернет. Ваше завдання: ознайомитись з
інформацією інтернет-ресурсів та сформулювати правила безпечної роботи в мережі
Інтернет.
(Робота учнів за комп’ютерами).
VІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Інтернет - це
нове середовище взаємодії людей. Коли ми говоримо про
безпечну поведінку в мережі Інтернет, то маємо на увазі, що «користувач» озброєний
необхідними знаннями та навичками.
У інтернет-шахраїв нічого не вийде, якщо
тільки ми самі не відкриємо їм двері: повідомимо їм наші паролі, завантажимо на
свій комп'ютер сумнівні файли або дамо
можливість користуватися нашою мережею незнайомим людям.
Проблема безпеки
дітей та молоді в мережі Інтернет дуже актуальна. Сьогодні в Україні реально
дійовою профілактичною програмою є програма «Онляндія – безпека дітей в
Інтернеті», яка включає цілий ряд заходів, спрямованих на навчання дітей, батьків та вчителів правилам
безпечного користування мережевими ресурсами (www.onlandia.org.ua).
В Україні запущений
спеціальний поштовий сервіс для дітей – безпечна електронна пошта «Онляндія»,
яка базується на безкоштовному веб-сервісі Microsoft – Windows Live Mail.
Інтерфейс поштового домену @onlandia.org.ua не містить реклами. Електронна скринька захищена від несанкціонованого
спаму та вірусів. Є можливість не тільки надсилати електронні листи, а й
спілкуватися з друзями в режимі он-лайн за допомогою сервісу обміну миттєвими
повідомленнями.
ІХ. Підведення підсумків
уроку.
1. Підведемо підсумки
нашої роботи.
Які правила безпечної
роботи ви вибрали, відвідуючи веб-сайти? Давайте сформулюємо 10 правил вашої
безпечної поведінки в Інтернеті.
2.
Оцінювання учнів.
3.
Домашнє завдання.
- Дати визначення поняттю "Інформаційна
безпека".
- Підготувати повідомлення
"Моє безпечне перебування в мережі Інтернет".
Немає коментарів:
Дописати коментар